Prešernove nagrade
Kompleksni opus Kostje Gatnika je zaznamovalo razpiranje pojma vizualnega in vizualnih komunikacij zadnje četrtine dvajsetega stoletja. S svojim ustvarjanjem je posegel na različna področja - od slikarstva, grafičnega oblikovanja in ilustracije do fotografije, ki jih združuje izjemna inteligenca in redko izpostavljena visoka merila kvalitete v neizprosnem samonadzoru.Gatnik je bleščeče vstopil na likovno prizorišče skozi popart in nato hiperrealizem, ki ga je v ravnotežju držala konceptualna umetnost sedemdesetih let. V poznih osemdesetih letih nas je presenetila poudarjena osebnoizpovedna in refleksijska poetika s svojo ostrino, neposrednostjo in brezkompromisnostjo. Njegovo likovno urednikovanje Tribune je pomenilo odskočno desko v kompleksnost popkulture, ki je pomenila odrešitev od modernistične optike očiščevanja umetnostnih medijev in vrednostne hierarhije ustvarjalnih žanrov. Kostja Gatnik je med ustvarjalci svoje generacije še posebej zaslužen, da so pri nas diskurzi o privilegiranih umetnostnih medijih v zadnji četrtini 20. stoletja postajali irelevantni. Talent in kvaliteta se nanje ne moreta ozirati.Če je bil nenehno navzoč v grafični in knjižni produkciji s karikaturo, stripom, plakatom, ovitki nosilcev zvoka, knjižno opremo in ilustracijo par excellence, je slikarski opus pokazal samo izjemoma, kot bi ga hotel obvarovati zase. Temu dejansko botruje Gatnikova osebnostna lastnost ? brezkompromisnost v zasledovanju popolnosti in kvalitete. Gatnik je v prvi vrsti sijajen risar, kar mu je omogočilo izjemno učinkovito izražanje na številnih področjih. Njegova inteligenca se kaže tako v ekonomičnosti črte kot v obvladovanju, ponotranjenju in vzpostavljanju dialoga z izbranimi stilnimi obdobji novoveške likovne tradicije. Njegova poteza je zanesljiva, natančna, kritična, pogosto humorna, ironična in posebej je treba poudariti - tudi samoironična. Z njo je obvladal grafično oblikovanje, strip in še zlasti ilustracijo, ki jo odlikuje izjemno širok razpon žanrov, predvsem pa poseben dar, da ne nagovarja samo ozko opredeljene ciljne publike. Vsakogar očara, modri, razsvetljuje, pa naj gre za risano ali slikano podobo. Čeprav ga je fotografija spremljala vse življenje, se je šele v zadnjem času odločil pokazati svoje fotografske posnetke, ki razodevajo občutljivost slikarske optike tudi v tej zvrsti.Kostja Gatnik je v slovenski kulturi osebnost, ki nam je že pred desetletji začela spreminjati predstave o umetništvu, ustvarjalnosti, likovnosti in področju vizualnih komunikacij. Poslanstvo komunikativne ustvarjalnosti se ni spremenilo, spremenil pa se je pristop, ki ga lahko opišemo samo s čarovniškim dotikom ustvarjalca. Sporočilo Gatniku narekuje izbiro medija.